Op weg naar het kampioenschap

Uno Animo F1 – Were Di F1
Afgelopen zaterdag in de vroege ochtend was Uno Animo in en uit Loon op Zand de volgende tegenstander.
De titelkandidaat van de eerste klasse begon wat slapjes aan de wedstrijd en de eerste kansen waren dan ook voor Uno Animo, maar door een lucky doelpunt van Levi kwam Were Di op een onverdiende voorsprong.
Met de avondtraining nog in de benen leken onze kanjers moeite te hebben met de vroege aanvang en kwam Uno Animo verdiend op gelijke hoogte, ondanks goed keeperswerk van Yannick volgde in een rap tempo de 2-1 en 3-1.
Een onverwachte grote nederlaag voor onze kanjers leek een feit te gaan worden..
Verder als wat mooie individuele acties van Merlijn en Savier kwam Were Di niet… Tot het moment dat Milan door een geweldige diepte pass in een counter Tim wist te bereiken, die vervolgens oog in oog met de keeper van Uno Animo kwam te staan en deze koeltjes voorbij speelde en de aansluitingstreffer kon binnen schuiven.
Als een echt team en met als verdienstelijk “pingelaar” Sem van Dongen voorop gingen de kopjes omhoog en Were-Di liet zien dat ze niet voor niks op deze vroege ochtend naar Loon op Zand waren afgereisd en vochten als leeuwen voor elke bal en het was wederom Tim die ervoor zorgde dat net voor rust de verdiende 3-3 op het scorebord verscheen..
Na de rust ging het spel op en neer en kwamen de jongens van Were-Di door een ongelukkige miscommunicatie tussen de keeper en zijn verdediging op een 4-3 achterstand.
Wederom liet Were Di zien een “echt team” te zijn en gingen met mooi combinatievoetbal op zoek naar de aansluiter, die werd gevonden door Tim die zijn eerste hattrick van het seizoen maakte.
Deze thriller stond weer gelijk en het spel bleef in een snel tempo op en neer gaan en keeper van de 2e helft Alec hield door goede reddingen goed stand en onze “stofzuiger” Sem van Laarhoven zorgde ervoor dat Uno Animo het geloof voor een stunt tegen de nummer 1 weg gepoetst werd.
Werdi Di ging, met Bart voorop, vol in de aanval en eindelijk wisten de jongens als Merlijn en Levi elkaar weer te vinden en dat zorgde ervoor dat Levi met een mooi afstandsschot voor een 5-4 voorsprong kon zorgen
Deze thriller was nu in het voordeel van Were-Di en er was nog een kleine vijf minuten te spelen.
Buiten wat pijnstootjes van Uno Animo om ging Were Di op weg naar de volgende (uit)overwinning en verdediger Yannick hield knap stand tegen de snelle spitsen uit Loon op Zand, maar uiteindelijk wist de nummer één, mede doordat de jongens voorin vergaten mee te verdedigen, de 5-4 voorsprong weg te geven.
Na de gelijkmaker in deze kraker klonk het fluitsignaal al snel en konden de meegereisde supporters niet anders dan concluderen dat dit een terechte uitslag was, en in de toekomst “scherpte” vanaf het eerste fluitsignaal noodzakelijk is en Were Di het eventuele kampioenschap niet zomaar cadeau krijgt!
Na de wedstrijd bleek dat nummer 2 SVSSS verloren had van Zigo, daardoor staat Zigo nu op de tweede plek.
We zijn nu op de helft van de competitie en hebben 3 punten voorsprong op Zigo.., dus Were Di F1 zit nog steeds op schema Gezichtje met uitgestoken tong en knipoogVoetbalTrofee,maar het zal spannend blijven tot het eind.
Een trotse vader

• horecagroothandel

• marijnvanherel

• artiteq

• ketelaars

• logo_HGLkopie

• langenhuijsen

• Linssen advocaten

Copyright R.K.S.V Were Di 2017. Alle rechten voorbehouden.